2009. március 12., csütörtök

7.nap - Béke és öröm

Jöjj el, Szentlélek! Jöjj el Béke, jöjj el Öröm Lelke! - Ha az segít, ma a képzelő erőnk segítségével szemléljünk egy folyót... Hogy képzeled el? Gyorsfolyású? Lassú? Üdítő, tiszta víz... ahogy szalad, zenéje lecsendesíti az emberi elmét és benső békére vezet el.
"A tanítványokat eltöltötte az öröm és a Szentlélek" (ApCsel 13, 52). "A szívetek örülni fog, és örömötöket nem veszi el tőletek senki" (Jn 16,22). A tanítványok öröme, amely a feltámadt Úrral való találkozásból fakad, a Szentlélek által válik maradandóvá, hiszen a Lélek tudatosítja bennük, hogy Jézus győzött a világ és a világ fejedelme felett (Jn 16,11). Az Isten Országa öröm és béke a Szentlélekben. Miközben hívjuk a Szentlelket, az Öröm Lelkét, dicsőítsük a Teremtőt és a Megváltót énekkel, imádsággal! Dicsőítéskor öröm költözik a lelkünkbe a Szentlélek által! Mert mi is az igazi öröm? Nem más, mint az, hogy Isten szeret bennünket! Vidám szív jót tesz a testnek (Péld. 17. 22), örüljünk hát az Úrban! Ez a hitünk.
De a mindennapokban? Milyen sokszor vagyunk elfoglalva problémáinkkal, a gondok nyomasztanak és a baj félelme. Szemünk a valós nehézségeket szemléli. Ehhez kell a Szentlélek! Eljön és azt súgja: lásd az örömöket is. Mindennap meglátogatlak örömömmel, hogy elvegyem félelmeidet.
Ma mikor éreztem az örömet, mi történt akkor? Mik az én örömeim? Szereztem-e ma valakinek én is örömet? II. János Pál halálos ágyán: "Legyetek derűsek! Én az vagyok."
Jöjj Szentlélek, Békesség Lelke! Jöjj Szentlélek, jöjj Öröm Lelke, töltsd el lelkemet isteni örömöd boldogságával, hogy a reménytelenség és szomorúság támadásait kegyelmeddel elviseljem és örömmel szolgáljalak Téged!
Az imabeszélgetésben hozzam Jézus elé szorongásaimat, feszült érzéseimet... és kérjek Tőle békeséget és Örömet.


Testvérek,
küldöm a pénteki elmélkedést is szeretettel. Kitartás!

Nincsenek megjegyzések: