2009. március 12., csütörtök

AVILAI SZENT TERÉZ: A LÉLEK FOHÁSZAI ISTENHEZ

IV.

1. Úgy érzem, én jó Uram, hogy a lelkem föllélegzik, ha az örök boldogságra gondol, amelyet majd élvezni fog, ha a Te irgalmadból sikerül hozzád jutnia. Előbb azonban szolgálni szeretne neked, s csak azután élvezni azt, amit Te szereztél akkor, amikor neki szolgáltál. Mit tegyek, Uram? Mit tegyek, én Istenem? Ó, milyen későn lobbantak lángra az én vágyaim! Pedig milyen korán kezdtél hívogatni, Uram, s mennyire igyekeztél rábírni, hogy egészen adjam oda magamat neked. Mondhatja-e valaki, Uram, hogy valaha cserbenhagytad a nyomorultat és megvontad segítségedet a koldustól, aki feléd óhajtott közeledni? Van-e határa a Te kegyelmed csodáinak és a Te műveid felséges voltának? Ó én irgalmas Istenem, mily könnyű Neked ezeket most megvalósítanod a Te szolgálódban! Hatalmas vagy Te, nagy Isten! Most fog majd kitűnni, vajon igaza van-e lelkemnek, mikor azt hiszi, hogy mindazt az időt, amelyet elvesztett, Te Uram, egy pillanat alatt vissza tudod neki adni. Talán helytelenül beszélek, mert hiszen azt szokták mondani, hogy az elvesztett időt nem lehet visszaszerezni. Áldott légy, ó, Istenem!

2. Ó, Uram, fennhangon vallom nagy hatalmadat. Tekintve, hogy mindenható vagy, aminthogy az vagy, van-e lehetetlenség az olyan számára, aki mindent megtehet? Akard tehát Uram, akard! Mert bar ilyen nyomorult vagyok, erősen hiszem, hogy meg tudod tenni, amit akarsz, s minél nagyobb csodáidról hallok, annál inkább meg vagyok arról győződve, hogy még nagyobbakat is tudsz művelni; annál erősebben hiszem és annál szilárdabban reménylem, hogy meg fogod tenni, amit Tőled kérek. Hiszen ki ütközhetnék meg azon, amit a Mindenható tesz? Jól tudod, Istenem, hogy bármennyire nyomorult voltam is, mindig vallottam és hittem a Te nagy hatalmadat és irgalmadat. Gondold meg, Uram, hogy legalább ebben a pontban nem bántottalak meg soha. Szerezd nekem vissza, Istenem, az elvesztett időt azáltal, hogy kegyelmet adsz a jelenben és a jövőben, hogy menyegzői ruhában jelenhessek meg előtted. Mert hiszen, ha akarod, meg tudod tenni.

Nincsenek megjegyzések: