2012. február 21., kedd

Istenem, jó Atyám, mutass rá, életemnek mennyi tőled kapott lelki kincsét prédáltam el értelmetlenül olyan hamis gazdagságért, melynek soha semmi hasznát nem vettem. Nagyon fájt, amikor minden vagyonomat hazug eszmék nevében elrabolták tőlem, de anélkül is meg tudtam élni, talán még nyugodtabban, kevesebb gonddal. Most megint arra kényszerít mai életformánk, hogy rohanjak apró kincsek után. Nem tehetek mást, vergődöm, hogy megszerezzem családom szükségleteit. Segíts meg, hogy megkaphassam azt, amire valóban szükségünk van, és abban is, hogy a szívem a Tied maradjon, és ne rontson meg a kincsvadászat szenvedélye! Ámen
/V.L./


Istenem, köszönöm, hogy megszólítasz, hogy engem is hívsz Krisztus tanítványainak seregébe. Tudom, ott a helyem. Arra rendeltél, azért adtad eddig is ajándékaidat, azért szólítasz meg minden alkalommal. Szeretnék szolgád lenni, de nehezen tudom vállalni mindazt, ami ezzel jár. Vannak dolgok, akaratod ellen való dolgok is, melyek fontosak a számomra, melyekről nehezen tudok lemondani. Nem szeretem, ha megvetnek, ha kinevetnek. Tudom, hiába nem vállalom, annál inkább belegabalyodom a mindennapi harc és gyűlölködés világába, és még többet veszítek. Ha azt akarod, hogy szolgád legyek, adj hozzá erős hitet, elszántságot, hogy minden csábítás ellenére kitarthassak a szolgálatodban! Ámen
/V.L./


Istenem! Megfáradva, elgyötörten jövök eléd. Tudom, hogy Nálad béke vár, vigyázol rám szüntelen és feltöltekezhetem általad. Dicsérlek és magasztallak érte ma is! Ámen


Istenem! Mennyire meg tud szépülni a múlt. Még annak számtalan nehézsége, kínja, nyavalyája is. Pedig helyén és értékén kezelni akkor tudunk valamit, ha ígéreteid fényébe állítjuk bele. Ebben kérem segítségedet! Ámen


Istenem, nagyon bűnös vagyok. A cselekedeteimre vigyázok, és örülök, ha azokat nagyjából rendben találom, amikor számadásra eléd állok, de a beszédem? Tudok én szépen, meggondoltan beszélni, amikor rávisz a szükség, de az fárasztó. Baráti társaságban meg is szólnának, ha nem nevetnék trágár vicceken, olyanokon is, melyek neveddel játszanak. Nem tudom megállni, hogy ne pletykáljam el, ami szégyellnivaló közös ismerőseinkről tudomásomra jutott. És ha haragszom valakire, olyanra is, aki gyenge, ideges, érzékeny természetű, jólesik úgy odavágni, hogy hónapokig elpirul, ha eszébe jut. Nem elég, ha azt kérem, hogy többi bűneim közt ezt is bocsásd meg. Taníts meg a tiszta beszédre! Ámen
/V.L./


Istenem, olyan nehéz eldönteni, kinek, mikor, mennyit kell adnom ajándékaidból. Adjak-e a maffiagyanús koldusnak, vagy ne adjak? Annak adjak, aki szemtelenül kér, vagy én keressem meg azt, akiről tudom, hogy rászorul? Növeljem jól működő tőkémet, vagy kényelmesen jótékonykodjam? Szegény létemre többet adjak, rád bízva, hogy úgyis gondot viselsz rólam? Megint csak a szabadság nehéz döntése a feladatom. Adj bölcsességet, hogy minden helyzetben a szeretet vezessen helyes döntésre! De ne engedd, hogy önző okossággal magamnak tartsam meg azt, amivel próbára teszel, mert másoknak szánod általam. Ámen
/V.L./


Istenem! Semmi nem a véletlen műve ezen a világon, azon belül az én személyes életemben. Ezt képviselni és felvállalni óhajtom mások előtt is, mert az Úr Jézus Krisztus tulajdona vagyok, kinek tudta és akarata nélkül egyetlen hajszál sem eshetik le a fejemről. Ez megnyugtat és boldoggá tesz, sőt nem szégyellem, hogy a Tied vagyok. Ámen


Istenem! Sokszor nehéz az élet, de tudom, hogy nekem az a jó, ha útadat el nem hagyom. Ha nehéz rajta járni, ha nem egyszerű a Neked való engedelmesség, akkor is ez a jó megoldás. Segíts engem ebben! Jézusért kérlek! Ámen


Istenem, szédelgek, ha teljes mélységében belegondolok ez ige ígéretébe. Tudom, hogy velem vagy földi életemben. Tapasztalom szereteted ajándékait. Azt is hiszem, hogy van örök élet. Mégis mindig újra át kell gondolnom, hittel meg kell bizonyosodnom arról, hogy Krisztus számomra személy szerint készen tartja eleve elrendelt helyemet a mennyben. Add, Uram, hogy földi kínjaim, sok keserves gondom, kemény munkám között el ne feledkezzem erről a legnagyobb ígéretről, s ha kell, nyugodtan tudjak lemondani bármiről, mert nagyobb kincset, biztosabb nyereséget úgysem tud adni semmi, mint Krisztusa megígért örök életet. Ámen
/V.L./


Istenem! Szeretnék hűségesnek bizonyulni mindabban, amit rám bízol. A kicsinek tűnő dolgokban is, hogy többet bízhass rám később. Jézusért! Ámen


Istenem! Szívem nem ismer kényszert, önként szolgállak Téged és ezáltal embertársaimat is. Szeretve szolgálni – ez a vágyam, mert ez mutatja meg legjobban, hogy Krisztusért járok követségben. Segíts győzni önmagam fölött, hogy átengedjem Neked az irányítást életem minden területén! Ámen


Istenem! Te látod, hogy olykor akarva, máskor akaratlanul is, de engedetlen vagyok Hozzád és szavadhoz. Szeretnék elkötelezettebb, hűségesebb gyermeked lenni, aki figyel szavadra, megérti és meg is cselekszi azt! Jézusért kérlek! Ámen

Nincsenek megjegyzések: