2023. április 16., vasárnap

Édes Istenem, de nehéz nekünk a te törvényed! Nekem ökölbe szorul a kezem, ha csak szóval csúfolkodnak velem. Rosszul érzem magam, ha megbántanak és nem tudok elégtételt venni. Megsértődök és haragszom, ha a feleségem elfelejti, amire megkértem, s ha a gyermekem szemtelen, már a tenyerem is megindul. Hol vagyok én a „mindvégig” tartó szeretettől! És te mégis szeretsz engem. Olyan jó ezt tudni és elfogadni. És olyan szégyen, mikor visszaélek vele. Taníts, Uram. Ha kell, vesszővel taníts. Tudom, hogy azt is atyai szeretetedből teszed. Csak szeress, mindvégig. Ámen

/V.L./


Könyörgök hozzád, Uram, szakaszd el lelkemet a sok hiábavalóságtól. Ne engedd, hogy a világ betöltse egészen az életemet. Taníts meg arra, hogyan változtassam a szegénységet Benned való gazdagsággá, a veszteséget Általad való nyereséggé. Adj megnyugvást ma is abban a hitben, hogy ennek a múlandó életnek is Te vagy az Ura. Ámen


Köszönöm Istenem a kijózanító gondolatokat: nekem minden körülmény közepette ragaszkodnom kell a házastársamhoz, hiszen azt ígértem színed előtt neki, hogy vele megelégszem, hozzá hű leszek és őt sem egészségben, sem betegségben el nem hagyom. Nehéz, fajsúlyos szavak ezek, de csak ezeket komolyan véve lehetek boldog. Ámen
Szentlélek ÚRIsten! Táplálj, erősíts, nevelj, s növelj! Ámen


Uram! Add, hogy hitelesen tudjak szólni, s szeretetben tudjak élni! Ámen


URam! Add, hogy meg tudjak békülni sorsommal, s hálás tudjak lenni mindenért! Ámen


URam! Add, hogy nagyhét csendjében megtaláljalak Téged újra, követhesselek Téged szeretetben, ahogyan régen! Ámen


URam! Add, hogy ne emberekre tekintsek, hanem mindig Rád figyeljek, s Téged követhesselek! Ámen


Uram! Add meg nekem az erőt ahhoz, amit feladatként vettem a kezedből. Adj munkámnak eredményt, lelkemnek pedig békességet, hogy örömmel szolgáljak Neked, s embertársaimnak! Ámen


Uram, Istenem! Olyan könnyen és gyorsan ítélek meg másokat, elfelejtve, hogy magam is ítélet alatt álló vagyok. Sokszor hiszem azt, hogy a jó ügyet szolgálom, s lendületesen vetem be erőmet valami ellenében... Uram vetesd észre velem, hogy mindig valakiért vagy valamiért kell küzdenem, s hogy az igazságaink csakis a Te szeretettel együtt tükrözhetik a Te igazságodat! Ámen


Uram, Jézus, járj előttem,
ha lankadok, állj mögöttem,
Pajzsomként lebegj fölöttem,
jobbról, balról segíts engem.
Mindig téged keresselek,
mindig találkozzam veled,
minden léptemben szüntelen
te, csak te jöjj szembe velem.
Te légy szavam a nyelvemen,
más szavával te szólj nekem.
Minden egyes pillantásom
mindenkiben téged lásson.
Te légy utam az utamban,
utam végén a jutalmam...


Uram! Óvj meg minden kísértéstől, légy velem nehéz pillanataimban. Adj erős szívet s lelket, hogy igédben felfedezzem védő szeretetedet, s aszerint is éljek! Ámen

Nincsenek megjegyzések: