2010. szeptember 10., péntek

Ó, Krisztusfő, sok sebbel

Evangélikus énekeskönyv (1982) - 200.ének
Ó, Krisztusfő, sok sebbel

Zene: H.L.Hassler (1564-1612)
Szöveg: Löweni Arnulf (1200?-1250) - Salve, caput cruentium * Gerhardt Pál (1607-1676), berlini lelkész, lübeni fődiakonus

Énekszöveg (magyarul, in Hungarian language)

1.
Ó, Krisztusfő, sok sebbel
Meggyötrött vérező,
Te szúró tövisekkel
Megkoronázott Fő.
Fény, dicsőség volt részed,
Most gúnyt űznek veled.
Megcsúfolt és lenézett
Szent Fő, köszöntelek.

2.
E gyötrelem, gyalázat
Mind én miattam ért,
Hogy tartozásom vállald,
Megfizess vétkemért,
Ki haragot érdemlek,
Itt állok, én szegény.
Megváltóm, add kegyelmed,
Hogy el ne vesszek én!

3.
Nagy irgalmadat áldom,
Te legdrágább barát,
Hogy értem keresztfádon
Te haltál kínhalált.
Adj erőt érted élnem
Itt hálás hűséggel,
S ha elérkezik végem,
Te benned érjen el!

4.
Ha jő a harc, a végső,
Az legyen vigaszom,
Hogy tövisektől vérző
Szent arcod láthatom
Rád, egyedül rád nézek,
Ki értem szenvedtél.
Hitem átölel téged.
Ki így hal, él, az él!


Lutheránia énekkar

Nincsenek megjegyzések: