2010. május 21., péntek

A Gondviselő
Köszönöm a boldogságot édes Istenem,
Hogy így kézen fogva jársz énvelem.
Csak én nem látom, sokszor bőkezű kedved
Mi a mennyei ajándékkosárhoz enged.
Már itt, a különös múlandóságban
Hempereghetek kegyelmed árjában,
Mondod: „Ember talmi örömök után futsz”
Későn eszmélek, el sem bírom, mit adni tudsz.
Sokszor orrom előtt van bölcs válaszod
S én világtalanul tapintom tanácsod,
Mert szívem bezárom lustán, bután
Hogy majd rájöjjek sok év után
Öledbe fogsz, drága Uram
Gyöngéden ringatsz, míg tart földi utam.


A mélységből kiáltok hozzád, Uram, Uram halld meg hangomat!


A mi Urunk Jézus Krisztus szent szenvedése, ments meg minket!


Add, hogy lássak. Ne fussak meg gyáván a feladat elől, amit te adtál, s ami én magam vagyok. Ámen.


Add, Uram, hogy le tudjak mondani vasról és fáról azért, hogy meg tudd nekem mutatni, mire jó az arany és ezüst. Ámen.


Add, Uram, hogy ne csak olvassam igédet, de értsem is, és eljusson hozzám üzenete! Ámen.


Adj Uram több türelmet, és bölcsességet az élethez minden embernek.


Atyám! Engedd meglátnom, hogy nélküled árva vagyok!


Atyám! Köszönöm a te Fiadat, aki letörli minden könnycseppemet!


Atyám! Olyan nehéz ebben a világban különbséget tenni jó és rossz között. Ne engedd, hogy a Sátán becsapjon minket a világ színeivel és ízeivel! Adj erőt lemondani a számodra utálatos dolgokról, és így tarts ébren, vigyázva, míg a te szent Fiad visszajön! Jövel, Uram Jézus! Ámen.


Atyánk! Életet adtál, de mi elfelejtettük, hogy kitől kaptuk. Mikor életet adtál nekünk, magad adtad vele. Segíts, hogy lássuk ne csak életünket, hanem benne téged! Ámen.


Atyánk, Istenünk, a mi mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma. Adj Urunk mindenkinek ebből a kenyérből, és használj fel minket is. Hadd lehessünk lelki táplálékod továbbadói a mindennapokban. Tudjunk odafigyelni másokra és ne csak a mi terített asztalunkra gondoljunk. Taníts irgalmasságra, mert csakis a Te áldásoddal végezhetjük ezt a szolgálatot tiszta szívvel és lélekkel. Ne tudja a jobb kezünk, mit cselekszik a bal. Legyen számunkra természetes a másokon való segítés! Kegyelmedből kapunk erőt mindenre, kérünk, vezess minket e gondolat szerint a mai napon. Ámen

Nincsenek megjegyzések: