2023. november 17., péntek

Három nehéz dolog van a világon:
Úgy mondani igazat, hogy senkinek ne fájjon,
Úgy mondani kellemest, hogy hízelgés ne legyen,
És úgy érvényesülni, hogy senkit se tapossunk el."

(Goethe)


Istenem! Add, hogy bölcsen forgassam talentumaimat, s kegyelmed révén boldoguljak a hétköznapokban, szeretteim, felebarátaim javára, s a Te dicsőségedre! Ámen


Istenem! Könnyű szeretnem azokat, akik engem is szeretnek, de ettől többre kérsz engem, amit magamtól képtelen vagyok teljesíteni. Rád számítva, Belőled merítve szeretnék szeretni mindenkit, aki mellé odaállítasz. Ámen


Istenem! Legtöbb esetben csak a saját szemszögemből látom az életet, embertársaimat. Pedig ez igen beszűkült látásmód. Segíts abban, hogy Jézusban tekintsek mindenre és mindenkire, mert akkor másképpen látok majd embereket, ügyeket, dolgokat! Ámen




Köszönöm szavadat Uram, mely bennem hitet támasztott és formál napról napra – ha olvasom, hallgatom meg nem keményedett szívvel! Ámen


Mennyei Atyám! Hányszor fordul elő velem az, hogy hallom én Igédet, de nem veszem magamra. Úgy gondolom, hogy a szomszédomnak, az ismerősömnek, a padtársamnak szól. Pedig Te nekem üzensz, engem akarsz táplálni. Köszönöm, hogy helyre teszel és magamra vehetem Igéd hallott üzeneteit! Ámen
URam! Add, hogy felfedezzem lelkemben a Tőled kapott részt, s örülni tudjak, hogy embernek teremtettél! Add, hogy ne legyek hálátlan, s viszontszeretettel viseltessem embertársaim felé, mert kegyelmedből megismerhettem szeretetedet! Ámen


Uram! Add, hogy kezedből vegyem minden dolgomat, s mindenért hálát adjak Neked! Ámen


Uram! Bűneim erőt vesznek rajtam... Ments meg, hogy gyötrelmeimből megszabadulva boldogan szolgálhassalak Téged! Ámen.


Uram! Csodálatos rend szerint létezik ez a világ, minden részletében tükröződik a Te szereteted... Adj nekünk készséget szívünkbe, hogy elfogadjuk törvényeidet, s aszerint éljünk! Adj nekünk erőt, kitartást, hogy jóval tudjuk meggyőzni a rosszat, s hogy végre a szeretet rendje uralkodjék az istentelenség, a gonoszság helyett! Ámen


Uram, nem mennek mindig jól a dolgaim, olykor elkeseredem a bajok és a kudarcok miatt. Tudom, hogy szükségem van minderre, de néha elvesztem fonaladat, és csak a magam útján járok körbeforogva. Tölts el hát engem Lelkeddel, aki meggyőz újra a kitartás, a küzdelem és a munkálkodás értelméről és fontosságáról! Légy velem, amikor még jobban igyekszem beállni a te szolgálatodba! Ámen


Uram! Oly sokszor elszomorít, hogy nem tapasztalom életemben a lelki növekedés jeleit. Kérlek, vonj magadhoz méginkább szereteteddel, hogy ne kételkedjek, hanem erősödjek Tebenned! Ámen.

Nincsenek megjegyzések: