2023. augusztus 19., szombat

Jó Atyánk, soha nem tudjuk méltóan megköszönni, hogy megengeded, hogy téged, a világ Teremtőjét és Urát, így szólíthatunk. Tisztában vagyunk vele, mennyire nem illet meg minket ez a dicsőség. Azt is tudjuk, hányszor hozunk szégyent a te nevedre, s ezzel a magunk nevére is, bűneinkkel, gyermekeidhez nem méltó tetteinkkel, szavainkkal is, ahányszor hiába vesszük fel szent nevedet. És mégis érezzük örömét ennek a méltóságnak. Jó tudni, hogy nekünk senki sem árthat, mert te őrzöd gyermekeidet. Jó tudni, hogy testünket, álruhánkat levetve ott a helyünk mennyei sereged körében. Te adj erőt, hogy legalább akarjunk és próbáljunk eszerint élni. Ámen

(V.L.)


Jó Istenem, nem tudom megítélni magamat. Én nem akarok gyűlölni senki, mégis előfordul, hogy valakiknek, ha nem is teszem, de szívemből kívánom a rosszat. A rajtam esett sérelmet könnyebb megbocsátani, de amikor a gyalázatos kizsákmányolást, a besúgást, az irigységből fakadó rosszakaratot, népem és egyházam elleni súlyos bűnöket látom, nem tudom megállni, hogy ne szoruljon ökölbe a kezem. Csendesítsd le, Uram, az indulataimat, és adj erőt, hogy ha tehetek valamit a rossz legyőzésére, áldozatainak védelmére, tegyem meg; én pedig ne kövessem el ugyanazokat a bűnöket, nehogy én is ítéleted alá essek! Ámen

/V.L./


Ó, Uram, Istenem
Jöjj el hozzám, beszélj velem,
Sétálj velem Édenkertemben,
Szigetemen a kertben!

Ó, Uram, Istenem,
Jöjj el hozzám a nap hűvösségében,
Utadat már előkészítettem,
Szívem oltárán alacsonyabb énem
Áldozatként ajánlom fel néked.
Jelenléted elé járulok, Uram,
Meglátlak lényedben, Uram,
Mindenütt jelenvalóságod vagyok, Uram.

Taníts meg, hogy te legyek,
Hogyan járjam a földet,
Hogy a szív a kéz és a fej
Parancsodra cselekedjen.

Ó, végtelen Egy,
Mindenek ura fenn és lenn,
Lényedet szeretném megismerni,
Jöjj el hozzám, lépj belém,
Ó szeretet Istene!
Hogy éljek veled s benned.


Uram! A Veled való kapcsolatom értéke felbecsülhetetlen. Semmihez nem hasonlítható. Köszönöm, hogy személyes közösségben lehetek Veled. Ámen


Uram! Adj nekem áldozatra kész szívet, hogy szerethessek, adj nekem alázatos szívet, hogy szerethessenek! ÁmenURam! Felfoghatatlan számomra teremtettséged nagysága, s olykor-olykor meg is rettenek porszem-kicsinységemtől. Add URam, hogy múlandó létem tartalmat nyerjen kegyelmed révén, s hogy ne teljenek értelmetlenül napjaim, hanem keresselek Téged, s a Te országodat! Ámen
Uram! Minél több az ismeretem az életről, annál kevésbé értem azt! Istenem add, hogy fogadni tudjam csodádat úgy, ahogyan adod, s szeretetedben mindig egy lehessek Veled! Ámen


Uram! Szeress, hogy én is tudjak szeretni! Ámen.Uram!


Tégy érzékennyé a bűnnel szemben! Add, hogy ne szokjak hozzá és éljek benne, hanem újra és újra megbánva vigyem eléd! Ámen

Nincsenek megjegyzések: