2012. február 1., szerda

Uram, Istenem, most nem magamért, népemért imádkozom. Számodra szempillantás, számunkra nemzedékek sora, mióta magunkon érezzük sújtó kezed. Pedig nem hagytál el. A benned bízókat ezalatt is megtartottad. Népünknek is adtál lehetőséget arra, hogy hozzád térjen. Nem akar hozzád térni. Tombol a bűn, a hitetlenség. Szinte gúny tárgya lett, aki rólad bizonyságot tesz. Irgalmazz nekünk. Fordítsd újra felénk arcodat. Adj nekünk, népünknek, egyházunknak, benned bízó, jó vezetőket. Fiataljainkat tanítsd meg, hogy érteni és értékelni tudják igédet. Unják meg a céltalanságot, szolgálni tanuljanak. Engem és családomat is áldj meg hűséggel, igazsággal, hogy mi is szolgálhassuk népünk megújulását. Ámen
/V.L./


Uram, itt állunk előtted megszégyenülten és mégis megkönnyebbülve. Tapasztalhatjuk naponta csodáidat annak ellenére, hogy keveset tanulunk önzetlen szeretetedből. Képtelenek vagyunk egymásért igazán, tiszta szívből imádkozni, hiszen gúzsba kötnek évek/évtizedek bevett szokásai: elkülönülten élünk egymástól, s már-már atomjaira hull társadalmunk. Amikor halljuk a rémhíreket, a média által felnagyított ellentéteteket, képesek vagyunk magunk is begubózni, ahelyett, hogy Téged kérnénk: segíts nekünk együtt élni magyarként, cigányként, svábként, vagy épp román vagy szlovák nemzetiségűként. Könyörögve kérünk, add, hogy ne engedjünk a külső hatásoknak, s ne elhatárolódjunk, hanem a Te segítségeddel tudjunk egymásért könyörögni, meggyötört életünk szabadulásáért együtt imádkozni. Elhajlott nemzetség lettünk, kérünk, hajlítsd Hozzád újra szíveinket. Ámen


Uram, köszönöm, hogy emberré teremtettél. De figyelmeztess arra is, hogy magamtól nem vagyok más, csak egyszerű élőlény! Add nekem, Lelkednek erejét, hogy ki tudjak emelkedni az állati sorból! El ne veszítselek, s veled együtt el ne veszítsem az emberség méltóságát, nekem ígért dicsőségét! Jól tudom, nem vagyok rá méltó. Jól tudom, sokszor gonoszabb vagyok a farkasoknál. Hány ember lelkét keserítettem meg, hányszor éreztem, hogy nem tudok eléd állni haragom, gyűlöletem miatt! Bocsáss meg nekem, amikor elfeledkeztem emberségemről! Emelj magadhoz, és segíts, hogy mégiscsak hasonlítani tudjak Krisztushoz, és lehessek megváltott, szerető és szeretett gyermeked! Ámen.
/V.L./


Uram, Mennyei Atyám! Mindig máshol keresem a boldogságot, ahelyett, hogy Hozzád jönnék, és engedném, hogy boldoggá tegyél engem a Veled való kapcsolat által. Szeretnék tiszta szívvel járni életem útján, tudom, hogy Jézusért ez is lehetséges! Ámen


Urunk, bocsásd meg, ha belőlünk is hiányzik a kitartás, ha olykor talán még tőled is elfordulunk. A magunk erejéből képtelenek vagyunk arra is, hogy fogadalmainkat megtartsuk. Kérünk, ne gyengeségeinkre tekints, hanem Krisztus érdeméért tartsd meg életünket!


Urunk, hisszük, hogy te őrzöd lépteinket, és ha tévutakon is járunk sokszor, tekinteted nem hagy el. Kérünk, adj nekünk Lélektől jövő bölcsességet, hogy tudjunk változtatni elrontott dolgainkon! Ámen.


Urunk, köszönjük, hogy az áldott élet lehetőségét mindannyiunknak felajánlod. Áldásaid gazdagsága naponként ránk köszön megannyi teremtett csodából. Segíts keresnünk, és megtalálnunk a magunk helyét a te teremtett rendedben! Ámen.


Urunk, köszönjük, hogy szívünkbe írtad a te törvényedet. Bocsásd meg, ha gyarló emberként türelmetlenül mindent azonnal akarnánk. Bocsásd meg, hogy alapok nélkül akarunk építkezni. Taníts bennünket a te akaratodnak helyes ismeretére és tiszteletére! Ámen.


Urunk, szeretnénk örök kötelékkel ragaszkodni kegyelmedhez. Ha viharok tépázzák hitünket, ha kétségek húznak le bennünket, akkor is segíts hűséggel megmaradni benned! Ámen.


Urunk, taníts bölcsen számlálni napjainkat, hogy naponként keressünk téged, hogy életünk ne terméketlen fügefa legyen! Segíts, hogy áldásoddal gyümölcstermő életek lehessünk – a te dicsőségedre, és az emberek szolgálatára! Ámen.

Nincsenek megjegyzések: